REGLER FOR KØB AF ALKOHOL
Bemærk at du skal være fyldt 18 år for at købe alkoholdige drikkevarer med en alkoholvolumenprocent på 16,5% og derover. Du skal ligeledes være fyldt 16 år for at købe varer med en alkoholvolumenprocent der er lavere end 16,5%..
Generelle oplysninger
WINELOVERS AND MORE
CVR nr. 29238405
Bredgade 26, 6830 Nr. Nebel
ole@wineloversandmore.dk
2290 3736
Startet i 2015
Betaling
På wineloversandmore.dk kan der betales med:
DANKORT (gebyr dkk 0,-)
MOBILEPAY (gebyr 0%) 847727
DANSKE KREDITKORT (gebyr 0%)
UDENLANDSKE KREDITKORT (gebyr 0%)
Udenlandske kunder
UDENLANDSKE KREDITKORT (gebyr 0 %)
LoyalitetsBONUS
Når du når samlet køb hos os
1000 kroner - 1% på alle fremtidige ordre
2000 kroner - 2% på alle fremtidige ordre
3000 kroner - 3% på alle fremtidige ordre
4000 kroner - 4% på alle fremtidige ordre
5000 kroner - 5% på alle fremtidige ordre
beløb er eksklusive moms
HUSK du skal være logget ind, for at det tæller.
KUN FOR VIRKSOMHEDER! - Faktura 8 dage netto (0,00 DKK)
Kræver CVR nummer samt godkendt kreditværdighed.
Der er forbundet et kortgebyr med brug af de forskellige betalingsmuligheder. Gebyret, for at benytte de respektive betalingskort og -måder, er oplyst i parentesen.
Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra wineloversandmore.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.
Levering
Post Danmark privatkunde UDEN omdeling
Du har mulighed for at modtage din postpakke uden omdeling, det vil sige, at vi altid afleverer pakken på et posthus, i en postbutik eller i Døgnposten, hvor du så selv henter den.
Du får besked via din e-mail , når din ordre bliver pakket og afsendt.
Du får besked fra PostDanmark via din mobilnummer eller e-mail, når pakken er klar til afhentning. Så hold øje.
Post Danmark privatkunde med omdeling
Pakken bliver leveret af Post Danmark
Vi sender med PostNord eller Danske Fragt
Du kan altid vælge at afhente selv, hvis du vil spare fragt!
Afhent på vores lager Bredgade 26, 6830 Nr. Nebel. Du bliver kontaktet for afhentningstidspunkt
FORTRYDELSESRET
Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)
Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler på wineloversandmore.dk
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du;
-
har modtaget din vare
-
får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis
-
får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved firma@wineloversandmore.dk
I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende med retur. Linket finder du medsendt din ordrebekræftelse og nederst i dette dokument.
Link til fortrydelsesformular
(download, ret til og upload i PDF)
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
Omkostninger ved at sende varen tilbage påhviler forbrugeren.
Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder for (indsæt varetyper).
Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig til ca. (indsæt beløb) DKK.
Varer undtaget fortrydelsesretten
Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:
-
aftaler omfattet af § 7, stk. 2:
-
Levering af fødevarer, drikkevarer eller andre varer til husholdningens løbende forbrug, som leveres fysisk til forbrugerens hjem, bopæl eller arbejdsplads af en erhvervsdrivende, der ofte og regelmæssigt betjener faste ruter,
-
-
levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg,
-
levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt,
-
levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen,
-
levering af varer, som på grund af deres art bliver uløseligt blandet sammen med andre varer ved leveringen,
-
levering af alkoholholdige drikkevarer, hvor prisen blev fastsat ved købsaftalens indgåelse og levering først kan finde sted efter 30 dage, og hvor den faktiske værdi afhænger af markedskonjunkturer, som den erhvervsdrivende ikke har indflydelse på,
Du mister din fortrydelsesret, hvis;
- du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årssager ikke er egnet til at blive returneret.
Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
WINELOVERS AND MORE
c/o Butik Hen-House
Bredgade 26
6830 Nr. Nebel
Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse.
Hvad skal jeg sende med tilbage?
Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Ekspeditionen går hurtigere hvis, du ligeledes udfylder vores formular/standardfortrydelsesformular eller vedlægger følgende;
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret)
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.
Når du handler på wineloversandmore.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Hvor hurtigt skal jeg reklamere?
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Vi refunderer rimelige fragtomkostninger
Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.
Varen sendes til:
WINELOVERS AND MORE
c/o Butik Hen-House
Bredgade 20
6830 Nr. Nebel
Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os
Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt.
Det er ikke et krav, men det letter vores sagsbehandling, og minimerer ekspeditionstiden for reklamationen.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik)
For at du kan indgå aftale med os på wineloversandmore.dk har vi brug for følgende oplysninger:
Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mail adresse
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos winelovers and more og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.
Økonomi og lagerpersonale for winelovers and more har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.
Den dataansvarlige på wineloversandmore.dk er Ole Ringgaard
Oplysninger afgivet til wineloversandmore.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.
Som registreret hos winelovers and more har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til firma@wineloversandmore.dk
Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til ole@wineloversandmore.dk
En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus (link)